باتری خورشیدی چه مدت کار می‌کند؟

باتری‌های خورشیدی و دیپ‌سایکل

باتری‌ها از مهم‌ترین اجزا در نیروگاه‌های آفگرید خورشیدی هستند. باتری‌ها انرژی الکتریکی را به‌صورت شیمیایی در خود ذخیره کرده و در طول شب و روزهای ابری وظیفه پشتیبانی تولید توان در سامانه‌های فتوولتائیک را برعهده دارند.

به‌طور کل طول عمر یک باتری برحسب تعداد سیکل شارژ و دشارژ و میزان سطح دشارژ باتری تعیین می‌شود. در سیستم‌های خورشیدی عمل شارژ توسط پنل و دشارژ توسط مصرف کننده به‌صورت روزانه انجام می‌شود. یعنی این عمل به تعداد روزهایی که از سیستم خورشیدی استفاده کرده‌ایم انجام می‌شود. همین امر گواه آن است که باتری‌های خورشیدی باید طول عمر بالایی داشته باشند. زیرا که هرچه عمل شارژ و دشارژ بیشتری انجام شود، باتری فرسوده‌تر می‌شود.

کیفیت و برند باتری یکی از مهم‌ترین عوامل در تامین طول عمر بالای باتری است. علاوه بر آن شرایط نگهداری و نحوه نصب باتری در سیستم خورشیدی نیز تاثیر بسزایی بر طولانی شدن عمر باتری دارد.

باتری‌های خورشیدی به شدت تحت تاثیر دما هستند. بهترین و مناسب‌ترین دما برای باتری‌های خورشیدی دمای حدودا ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

در نصب سیستم‌های خورشیدی رعایت تهویه مناسب برای باتری‌ها ضروری است. از این‌رو دارا بودن باکس باتری مناسب و نصب آن در بهترین نقطه از محل، اهمیت بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هشت =