ضایعات باتری یوپی‌اس چیست؟

ضایعات باتری یو‌پی‌اس چیست؟

باتری فرسوده چیست؟ با باتری فرسوده یو‌پی‌اس چکار کنیم؟ آیا برای خرید باتری فرسوده هزینه‌ای پرداخت می‌شود؟

باتری یو‌پی‌اس پس از مدتی مصرف توان تولید انرژی خود را از دست می‌دهد. که به اصطلاح می‌گوییم باتری تمام یا باتری فرسوده شده‌است. اما چون محتویات داخل آن باارزش است، قابل فروش و بازیافت است. در حقیقت ضایعات باتری همان فلز و مواد شیمیایی خطرناک داخل باتری می‌باشد. باطری‌های یو‌پی‌اس بعد از تمام شدن قابل بازیافت هستند. اما برخی به دلیل کم‌توجهی به این موضوع ضایعات یو‌پی‌اس را سوزانده و دفن می‌کنند.

چرا باید باتری فرسوده را بفروشیم؟

به دلیل خطرناک بودن مواد شیمیایی داخل باتری، باید پس از جمع آوری بازیافت شوند. چرا که اگر با این باتری‌ها مانند زباله‌های معمولی رفتار شود و به درستی بازیافت نشود، الکترولیت داخل باطری با سرب ترکیب می‌شود و یک ماده سمی به وجود می‌آورد. باعث آسیب رساندن به انسان‌ها، محیط زیست و سایر موجودات زنده می‌شود. یکی از مهمترین باتری‌های فرسوده، باتری فرسوده یو‌پی‌اس است. باتری فرسوده یو‌پی‌اس را باید به خریداران ضایعات باتری ups تحویل داد تا از آسیب به طبیعت و انسان‌ها جلوگیری شود.

زمانی که باتری فرسوده یو‌پی‌اس خود را برای فروش می‌برید خریداران باتری، هزینۀ باتری فرسوده را از فاکتور باتری‌هایی که خریداری می‌کنید کسر می‌کنند.

نحوۀ بازیافت باتری فرسوده یو‌پی‌اس

بازیافت باتری فرسوده یو‌پی‌اس به سه دستۀ زیر تقسیم می‌شود:

-باتری یو‌پی‌اس سیلد‌اسید:

این مدل باتری‌ها با آسیاب چکشی خرد می‌شوند، بعد در حوضچه بازیافت قرار می‌ریزند. در حوضچه سرب و مواد سنگین ته‌نشین می‌شوند و ذرات سبک مانند پلاستیک روی سطح حوضچه شناور می‌مانند. بعد از جدا شدن این اجزا، برای پردازش بیشتر و تفکیک به اتاق‌های بازیافت منتقل می‌شوند.

-باتری یو‌پی‌اس آلکالین:

این مدل باتری‌ها باید تقسیم‌بندی مکانیکی شوند. قطعات باتری به سه دستۀ نهایی تقسیم می‌شوند:

  1. کاغذ  و پلاستیک
  2. روی و کنسانتره منگنز 
  3. فولاد

بعد از تفکیک این اجزا، هر یک جداگانه برای استفاده مجدد در تولید محصولات جدید به کارخانه‌های دیگر ارسال می‌شوند.

-باتری یو‌پی‌اس نیکل کادمیوم:

در بازیافت این مدل باطری پیش از شروع تصفیه، قطعات فلزی و  پلاستیکی از هم جدا می‌شوند بعد  فلزات با روش احیای فلزی بازیافت می‌شوند. فلزات و پلاستیک‌های جدا‌شده برای استفاده مجدد به کارخانه‌های دیگری ارسال می‌شوند.

در نهایت پس از بازیافت همۀ باتری‌ها از ضایعات فلزی و ضایعات پلاستیک در ساخت باتری‌های جدید استفاده می‌شود و این ضایعات مجددا وارد چرخه مصرف می‌شوند.

قیمت ضایعات باطری یو‌پی‌اس

سرب موجود در باتری‌ها از پرکاربردترین محصولات فلزی است. به‌طوریکه حدودا ۴۰ درصد از سرب جهان در صنعت باتری‌سازی استفاده می‌شود. قیمت جهانی سرب بر صنعت باتری و ضایعات آن تاثیر بسزایی خواهد داشت. به همین جهت قیمتی که خریداران ضایعات باتری یو‌پی‌اس به شما اعلام می‌کنند، بر اساس قیمت جهانی سرب و فلزات است. شرکت فنی و مهندسی مپسا، خریدار ضایعات باطری یو‌پی‌اس شما، با بالاترین نرخ موجود در بازار و تسویه آنی است. جهت فروش باتری فرسوده با شماره تماس‌های ۰۲۱۷۷۵۶۲۵۰۰ و ۰۲۱ ۷۷۵۶۴۷۰۰ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =