تفاوت باتری دیپ‌سایکل و باتری یوپی‌اس

-باتری AGM

باتری جاذب شیشه‌ای که معمولا با نام AGM شناخته می‌شوند. یک نوع باتری است با نام سرب‌اسید که در طرح‌های مسطح و مستطیلی شکل تولید می‌شوند. در ساخت این باتری‌ها بدون محدودیت از مواد خطرناک استفاده می‌شود.

اما به دلیل دارا بودن ترکیبات منحصر‌به‌فرد در ساخت آن‌ها، جریان‌های بالا تولید می‌کنند. و طول عمر بالایی نیز دارند. همچنین تکنولوژی ساخت این نوع باتری، مقاومت داخلی را به حداقل رسانده و به باتری اجازه می‌دهد تا دمای پایین را حفظ کند.

-باتری دیپ‌سایکل

این باتری‌ها همچنین با عنوان ژل سلولی شناخته می‌شوند. نوع باتری مهروموم شده‌ی اسید است که تکنولوژی ساخت آن همانند باتری AGM می‌باشد.

تنها تفاوتی که در تکنولوژی ساخت با AGM دارد استفاده از الکترولیت‌های جامد است که این الکترولیت‌ها باعث کاهش خطر انقراض و تبخیر می‌شوند. اما میزان خوردگی را افزایش می‌دهند. در مقایسه با باتری‌های معمولی بسیار سبک‌تر هستند و نسبت به باتری‌های سنتی طول عمر بیشتری دارند.

-تفاوت باتری دیپ سایکل و AGM

کاربرد باتری دیپ‌سایکل در مواردی است که شما بخواهید باتری را عمیقا شارژ و دشارژ کنید که این نوع باتری‌ها اصولا در سیستم‌های خورشیدی و سولار استفاده می‌شوند چرا که در سیستم‌های خورشیدی و سولار چرخه‌ی عمیق شارژ و دشارژ بصورت مکرر وجود دارد به همین علت از تکنولوژی دیپ‌سایکل استفاده می‌کنند که همانطور که از نامش پیداست دیپ‌سایکل به معنای چرخه‌ی عمیق است در واقع چرخه‌ی عمیق شارژ و دشارژ، به معنای توانایی دشارژ زیر ۲۰ درصد(شارژ زیر ۲۰ درصد).

پلیت‌های باتری دیپ‌سایکل از یک نوع خاص آلیاژ تشکیل شده که نسبت به نوع باتری‌های AGM زخیم‌تر، مقاوم‌تر و در برابر خوردگی نسبت به چرخه شارژ و دشارژ عمیق جلوگیری می‌کند.

یه نکته در مورد باتری دیپ‌سایکل این است که قیمت این نوع باتری از نوع باتری AGM بیشتر است و از لحاظ کیفیت خیلی مناسب‌تر است و اگر شما مشکل هزینه نداشته باشید از این نوع باتری‌ها در تمامی مصارفی که باتری‌های AGM استفاده می‌شود‌، می‌توانید استفاده کنید.

تفاوت باتری agm و ژل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =