باتری دوولت اسیدی چیست و چه کاربردی دارد؟

باتری Opzs، باتری‌های دارای ولتاژ سلولی ۲ ولت هستند و برای بدست آوردن ولتاژ بالاتر به یکدیگر وصل می‌شوند که معمولاً در ایستگاه‌های تولید برق و پست‌های فرعی، نفت و گاز، تاسیسات هسته‌ای و خورشیدی استفاده می‌شوند.

ویژگی باتری‌های Opzs

آلیاژهای سرب کلسیم برای صفحات مثبت و آلیاژ سلنیوم آنتیموان برای صفحات منفی که دارای مقاومت داخلی پایین‌تری است، طراحی شده‌است و جریان بهتری را برای ترمینال‌های این باتری‌ها هدایت می‌کند. وجود قلع در ساختار باتری از صفحات در برابر خوردگی جلوگیری می‌کند.

آلیاژهای ویژه‌ی کلسیم از هدر رفت آب باتری جلوگیری می‌کند و فواصل نگهداری و اضافه کردن آب را کاهش می‌دهد، این یک عامل مثبت برای تیم نگهدارنده باتری است که می‌توانند به راحتی از باتری ها مراقبت کنند. شبکه‌های درون باتری با قطر ۳٫۲۰ میلی‌متر که با فشار بیش از ۱۵۰ بار هنگام ریخته‌گری شکل گرفته‌اند و این امر تضمین می‌کند که سرب دارای چگالی بالا در برابر خوردگی اسید مقاومت می‌کند. همین‌طور باتری می‌تواند تا ۲۰ سال عمر کند. در غیر این صورت باتری مستعد خوردگی است.

طراحی سرامیکی دریچه‌های باتری به گونه‌ای است که از خروج آب از باتری جلوگیری می‌کند و اجازه می‌دهد تا فقط گازها از آن عبور کنند. آلیاژ سرب سخت شده در ترمینال‌ها این امکان را فراهم می‌کند هدایت جریان سریعتر و اتصالات، ضدخورندگی شوند.

این باتری‌ها با صفحات پیش‌ساخته، مونتاژ می‌شوند و این اطمینان را می‌دهند که دارای عملکرد خوبی باشند. همین طور می‌توانند بدون شارژ اضافی، حداکثر ظرفیت را برای استفاده‌ی سیستم‌ها تامین کنند که باعث صرفه‌جویی در وقت برای کاربران می‌شوند.

ویژگی‌های ساختاری باتری Opzs

آلیاژ سرب کلسیم: استفاده از این آلیاژ در ساختار باتری، از رشد و خوردگی شبکه‌ها جلوگیری می‌کند.

شبکه‌های ضخیم: ریخته‌گری این شبکه‌ها با فشار ۱۵۰ بار و چگالی بیشتر باعث افزایش عمر و کارآیی شبکه‌های باتری می‌شود.

دریچه سرامیکی: بدنه سرامیکی و متخلخل باتری باعث حفظ بهتر آئروسل‌های اسیدی و بخار آب می‌شود و تضمین می‌کند که آب همیشه در داخل سلول‌های باتری موجود باشد. علاوه بر این، طراحی بدنه خاصیت مهار کنندگی انفجار دارد. گازهای هیدروژن و اکسیژن در هنگام تخلیه‌ی شدید بار ایجاد می‌شوند که گازهای بسیار اشتعال پذیری را ایجاد می‌کنند که می‌توانند از باتری نشت پیدا کنند. در صورت بروز جرقه در بیرون از باتری، شعله توسط سرامیک متخلخل دستگیر می‌شود و از انفجار جلوگیری می‌شود.

مزایای باتری‌های Opzs

۱٫ دارای عمر بالاتر از یک‌سال

۲٫ نیاز به نگهداری کم

۳٫ هزینه‌های عملیاتی و نصب پایین

۴٫ برنامه‌های کاربردی باتری‌های Opzs

۵٫ پست‌های مخابراتی

۶٫ سیستم‌های بزرگ UPS

۷٫ نیروگاه‌های هسته‌ای

۸٫ ایستگاه تولید برق آبی

۹٫ ارتباطات از راه دور

باتری دوولت اسیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 8 =